neděle 1. dubna 2018

Bezpečný přístav

Vítám vás u příspěvku, který je věnovaný knížce a filmu Bezpečný přístav :) V úlovcích z knihovny (zde) jste mohli vidět, že jsem si knížku Bezpečný přístav půjčila u nás v knihovně. Kniha mě zaujala podle úryvku z knihy na zadní straně.


Hlavní hrdinka se jmenuje Katie a je zřejmé, že utíká před svou minulostí, která ji neustále pronásleduje. Přistěhuje se Southportu a věří, že tu bude na nějakou dobu v  bezpečí. Seznamuje se se sousedkou Jo a stanou se z nich kamarádky. Potká i někoho, kdo by jí mohl poskytnout bezpečný přístav. Může začít znovu nebo ji její minulost dožene v podobě agresivního manžela, který ji chce najít za každou cenu? 

V knize se mi líbilo, že se příběh odvíjel z pohledu tří postav- Katie, Alexe a Kevina. Všechny postavy byly dobře propracované. Zajímavý byl pohled na myšlenky násilnického Kevin- nechápal proč ho manželka opustila. Měla všechno, všude ji vozil a to, že ji někdy uhodil, za to si přece mohla sama, měla se chovat líp. Příběh byl uvěřitelný, vtipný a také napínavý a konec dojemný, když se ukáže, kdo ve skutečnosti je jedna z vedlejších postav.    



V mnoha věcech se film od knihy liší, ale to hlavní zůstává. Když jsem v TV viděla ukázku na film, tak jsem si říkala, je mi to nějaké povědomé, není to podle knížky Bezpečný přístav, kterou jsem nedávno přečetla. Čekala jsem, až řeknou název a měla jsem pravdu. Na film jsem se moc těšila. Po přečtení knížky jsem si říkala, že by se mi líbilo, kdyby to bylo jako film. Jednoho rozdílu oproti knížky jsem si všimla už v ukázce. V knize před útěkem měla Katie dlouhé blond vlasy, ostříhala si je a obarvila na hnědou a ve filmu to bylo obráceně. 

Vedlejší roli si ve filmu zahrála Cobie Smulders, která hrála například Robin v seriálu Jak jsem poznal vaši matku. Postava Jo v jejím podání se mi líbila a byla mi sympatická. V knížce se tedy Jo vyskytovala častěji, ale je jasné, že do filmu se všechno nevejde.  


Knížku i film můžu doporučit. Malý tip- lepší je první přečíst knihu a poté se podívat na film. ;) 

A vy co jste už četli knihu nebo viděli film- jak se vám příběh líbil? Budu ráda za vaše komentáře. :) 

Těším se na vás u dalšího příspěvku ;) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za vaše komentáře ;)